wedding tickers

Sen gick ju allt jätte fort...

När vi flyttade till Christinegatan så tänkte vi ju att vi nog skulle bo där ett tag, men det blev det inte... kommer inte ihåg riktigt när vi flyttade vidare, kunde det vara lite mer än ett år från att vi flyttade till Christinegatan som vi flyttade vidare, då till en stor 3:a ovanför bilskolan och mittemot mitt jobb.. och det var inte alls bra visade det sej att se sitt jobb varje dag och kunna se när folk kom till jobbet...:/ usch och blä, men det var en jätte fin lägenhet och på nyår var det hur roligt som helst att vara där...:) för man såg till torget när de smällde raketer...:)

Dock började vi inse att vi ville ha något riktigt eget och det blev då vi började spana på radhuslägenheter och två hann vi inte ens och se på före de hade blivit sålda så här som vi bor nu så bestämde vi oss efter en halv timme att vi skulle ha den för vi ville inte att en till skulle fara ur våra händer... och i efterhand var det bra, för det kom inte en radhus till salu mera här i vårt område på över ett år...:) så tur hade vi...:) här trivs vi som fisket i vattnet men det skulle få vara ett rum till...:) men det kommer väl en vacker dag när vi har hus...:)

Så man kan ju sammanfatta dessa 6 år som så att:
* jag har bott på 5 ställen...:P oooppps så jag har bott hittills på 6 ställen...:P
* träffade mannen i mitt liv, förlovade mej med honom...:)
* gått ut handels
* varit i arbetslivet på samma arbetsplats snart 3 år...:) före det ett år på Prisma....
* blivit faster *2
* och mycket mycket mer...


Kommentarer
Postat av: Laura

Mycket som har hänt de senaste 6 åren...! :)



Ja, jag saknar också att ha en egen katt jättemycket! Men nu ska ju Ahmet snart göra lumpen och då kommer jag till Finland i ett halvår (det blir nog någon gång i november och framåt, nu besvarade jag din andra fråga samtidigt, haha), så det är ingen idé att skaffa katt då det är jättesvårt att ta med sig en katt till ett annat land och jag vågar inte lämna vår katt i någon annans vård här (vi hade en katt tidigare men Ahmets mamma gav bort den då jag inte var här - turkarna är inte ett så djurvänligt folk...)! Hoppas att ni också får en katt en dag! Det finns ju såna utan päls förstås, som inte borde framkalla någon allergi! ;)



Ja, det ska bli jätteroligt, både att få komma "hem" lite till Finland, och att få visa mamma och Lotta mitt nuvarande hem! Är ju mer än en månad kvar tills de kommer hit, men i alla fall!



Vad har ni för sommarplaner förresten?



Kram!

2009-05-20 @ 21:15:03
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: mia

oj, bott på fem ställen :O

2009-05-21 @ 19:04:45
URL: http://miary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0