wedding tickers

6 år...

Det slog mej igår att det snart är 6 år sedan jag flyttade hemifrån, närmare bestämt den första juni är det 6 år sedan... Tänk vad tiden går fort.. och mycket har ju hänt också...

För ungefär 6 år sedan hoppade mamma, pappa och jag in i bilen och åkte till Jakobstad för att kolla in en lägenhet i Skata... Den var inte alls bra, kände mej inte alls hemma där och vi sade åt hyresvärden att vi inte tar den, då började han säga att han har en annan etta också, så vi begav oss iväg dit... och den var mycket bättre...:) så den tog vi direkt... tredje våningen med en jätte stor balkong...en liten etta med kokvrå på Pinnonäsgatan blev mitt första egna hem....:)

Den sommaren hände det väldigt mycket, många saker som kanske inte borde ha hänt, men egentligen ångrar jag inget...
Jag minns att jag inte bodde så mycket där då den sommaren, flyttade först riktigt på riktigt första veckan i augusti strax före skolan skulle börja... vad spännande det var att bo för sej själv och att lära sig en hel massa nytt som tidigare hade varit en självklarhet. Det är verkligen en erfarenhet att få flytta hemifrån i en tidig ålder, kommer ihåg att det var många som var förundrade över att jag hade flyttat hemifrån vid sådär ung ålder... och jag började märka att andra som bodde hemma ännu var på ett helt annat sätt, de forstod inte det där med att inte bo hem längre, så där var en stor skillnad när jag började i min klass där 98 % ännu bodde hemma...

Tyvärr har jag inga direkta bilder att visa här...:/

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0