wedding tickers

23,5 dagar...

Vad rubriken betyder ska jag förklara...

Det började igår med när jag kom hem från jobbet och var helt slut efter 38 timmars jobb på fyra dagar...
Jag satte mej ner och funderade hur många övertidstimmar jag egentligen har samlat på mej nu de närmaste veckorna och hur många semesterdagar jag har...

Det jag kom fram till är att jag har 23,5 dag att ta ut, vilket betyder nästa fem veckors semester.... Det är ju inte klokt tänkte jag...
För 1 april kommer det ju mera semesterdagar... plus att det säkert kommer att finnas en hel del övertidstimmar att plocka ut...

Tänk er fem veckors semester, wauh kan säkert många tänka, men av erfarenhet vet jag att jag inte kan plocka ut dessa... högst en och en halv vecka i taget...kanske två om jag har riktigt tur...
Jag vet att man har valt sitt jobb och jag vet att man inte ska klaga när man har jobb.. men borde man ändå inte få en semester på åtm fyra veckor i sträck så man slappna av och vila upp sej ordentligt?

Ifjol kommer jag ihåg när det blev juni att jag lugnt skulle ha kunnat vara hemma hela sommaren med betalt ledigt, för så mycket semester och övertid hade jag då...
Jag ska inte klaga jag fick sju veckor, men inte någon längre period än två veckor i taget...
Så man hann aldrig koppla av helt, för första veckan gick ju till att varva ner efter stressen man hade haft före man äntligen fick semestern.. sen andra veckan så gick bättre iaf de första dagarna, de sista dagarna gick ju då igen åt att förbereda sig för vad som komma skall...

Okej jag kan ta ut dessa lediga dagar i pengar, men det är inte alls samma sak som att få vara ledig, det är långt ifrån samma sak att ta ut det i pengar och att få vara ledig...

I förrgår så kollade jag in resor till södern, jag har aldrig varit längre än till sverige så jag skulle så hemskt gärna vilja åka på en södern resa, men min andra halva är inte så på att åka till södern, han har heller aldrig varit dit...
Det skulle vara så skönt att ha inbokat något typ i maj så man har något att se framemot nu när det är som värst...

Kan inte låta bli att fantisera mej bort att jag ligger på en strand med solsken och bara njuter...
Hur härligt ser inte detta ut?


Bild från Google.com

Kommentarer
Postat av: Moni

jätte fin blogg tjejen :) hoppas din lördag blir kanon

2009-01-03 @ 13:35:39
URL: http://monkann.blogg.se/
Postat av: Laura

Jag tycker att ni ska slå till och åka iväg någonstans till värmen! Så mycket som du längtar efter sol och värme så måste det ju vara något för dig, speciellt om du aldrig har varit någonstans! Ta med dig din mamma eller någon kompis om T vägrar följa med! Jag har tid att åka, men däremot inte pengar. :(

2009-01-04 @ 19:46:18
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0