wedding tickers

Ta livet av mig, mamma

När vi begav oss iväg till Ruka så hade boken Ta livet av mig mamma av Marianne Käcko kommit till biblioteket...:)

Äntligen tänkte jag för jag har velat läsa den jätte länge....:)

Det handlar om Katarina som har anorexia, första gången så var hon 11 år och andra gången hon fick anorexia var hon 15 år och då tog det fyra år att bli frisk...
Du kan inte sätta ifrån dej boken när du en gång har börjat. Man kan inte förstå hur någon människa kan få anorexia, man kan inte ens tänka hur man kan få det, men det är väldigt spännande att läsa om en mamma som har haft en dotter som har anorexia...

Men jag tycker också att det skulle vara roligt att läsa Katarinas story... skulle vara roligt att läsa från hennes synvinkel, men å andra sidan skulle det vara hemskt...

Det jag vill säga är att ni ska låna eller köpa boken, för det är en av de bästa böckerna som jag har läst...:)



Kommentarer
Postat av: jennifer

Grattis ! Du är vinnaren av halsbandet :) Maila din adress till mig så kmr halsbandet på posten !

2008-09-14 @ 17:09:28
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: Laura

tack för boktipset!

2008-09-14 @ 19:45:18
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0