wedding tickers

då och nu

Före jag tar tag i storstädningen på allvar så måste jag nog skriva lite om vad jag kollade på när jag städade igår...

Jag kollade i mina fotoalbum som jag inte har kollat i på kanske 1-2 år... men iaf där fanns foton från när jag var liten upp tills att min brorsdotter blev född...

Det var en hel massa bilder från min tid som friidrottare, och jag kunde konstatera att det var mycket roligare när man var mindre, allting togs inte så hårt som det görs idag och man hade roligt på tävlingarna allting var inte så allvarligt... Och ändå gick det hur bra som helst...
Jag tror att det skulle gå bättre när man tävlar om man inte skulle ta det så allvarligt utan satsa på att ha roligt och njuta av varje sekund...
En sak som jag började undra är om jag fortfarande skulle ha friidrottat om jag inte skulle ha hittat T när jag gjorde? Han är inte ett dugg intresserad och så småningom tappade jag också intresset eftersom han inte alls var intresserad och kom med på tävlingar/träningar...
Nu har jag inte friidrottat på 4 år skulle jag tro att det är....
I vintras så tänkte jag ta upp tråden igen, men lade ändå ner den efter många om och men...
I år är det dock första året som det känns som om jag inte skulle vilja ta upp det igen när jag kollar på det i tv...

Sen hittade jag foton av mig och L....:) oj vad vi hade roligt...:)
L minns du när vi träffades första gången när jag hade gamaldags dagen i lågstadiet? jag har bilder på oss tillsammans då när jag står utanför lågstadiet bredvid dej... och sen har jag en massa bilder när vi var i Eugmo, eller vad heter stället? vi simmade, satt i båten och skulle till mässkär om jag inte minns helt fel, vi satt på den stora stenen men en korg som jag inte minns vad innehöll... Ojojoj vad vi hade roligt, jag kommer ihåg att jag aldrig ville fara hem därifrån...:)
Det skulle nog sitta fint att träffas igen efter alla dessa år!

En sak kunde jag dock konstatera efter att ha bläddrat i albumen att man hade gräsliga kläder som liten, uscha dåda...:)
Men det är väl så det ska vara, det är ju bra att man får skratta åt det i efterhand... Jag hade också en bild på mej där jag var överlycklig över min första pokal som jag fick i friidrottstävlingarna i Oravais...  Jag hade också en massa bilder från olika finnkamper i helsingfors och en del kändisar!

Nu är det nog pratat om det för nu ska jag inleda min storstädning, ska dock först koppla i min Ipod till stereon så jag får en sju tusan till musik :)

Kommentarer
Postat av: Laura

haha! :) Javisst minns jag! Har också en del bilder tagna vid olika tillfällen som vi träffades. Men jag skulle gärna vilja se dina bilder! Skanna dem gärna och skicka dem till mig om du kan! :)



Och FY, vilka hemska kläder man använde då! Och vilka hårfrisyrer.. :P Men lika kommer vi väl att säga om 10-15 år då vi tittar på bilder från idag... :P

2008-06-28 @ 18:38:40
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0